Can I add hard disks over time? (Kann ich hard disks im Laufe der Zeit hinzufügen?)

Can I add hard disks over time? (Kann ich hard disks im Laufe der Zeit hinzufügen?)

Good morning,
    I am planning to purchase the Fantec 1465 QB-X8US3R to solve my space problems. I wanted to buy hard disk drives not all together but over time in order to save money. However, I can't find any information about the fact that I can add discs on the fly over time. For example, if I decide to set up the device with RAID1, can I add discs later? And if the answer is yes, will I have to add them in pairs because of RAID1?
    What suggestion do you feel you can give me?
    Thanks!

Auf Deutsch mit Online-Übersetzer!
    :D

Guten Morgen,
    Ich plane den Kauf des Fantec 1465 QB-X8US3R, um meine Platzprobleme zu lösen. Ich wollte Festplattenlaufwerke nicht alle zusammen kaufen, sondern im Laufe der Zeit, um Geld zu sparen. Allerdings kann ich keine Informationen darüber finden, dass ich im Laufe der Zeit Discs on the fly hinzufügen kann. Wenn ich zum Beispiel beschließe, das Gerät mit RAID1 einzurichten, kann ich dann später Discs hinzufügen? Und wenn die Antwort ja ist, muss ich sie dann wegen RAID1 paarweise hinzufügen?
    Welchen Vorschlag können Sie mir Ihrer Meinung nach machen?
    Danke!
    Hi,

no it's not possible to add HDDs over time in a Raid device and also it doesn't support Raid 1 (the smallest configuration would be a Raid 10 with 4HDDs).

You can use the QB-X8US3-6G which only uses JBOD and add HDDs over time but it doesn't support Raid modes.

Best regards,
    Lars