DB-ALU3e-6G eSATA/USB firmware update

DB-ALU3e-6G eSATA/USB firmware update

Google Übersetzung unten.

I noticed that my DB-ALU3e-6G is not able to read a disk partitioned in eSATA mode when connected using USB, which pretty much defeats the purpose of having two interfaces on the enclosure. Looking for a solution I found this thread. Do I understand correctly that the firmware on this page can fix this problem?

The ZIP file containing the firmware update also contains a "WICHTIG! - IMPORTANT!.txt" file, which mentions:

This update is only for devices up to serial number "11215xxxxxxxx" needed newer devices do not need this firmware!

How do I check the serial number of my DB-ALU3e-6G? What is "newer"? A number larger than 1121599999999?

This is what the firmware tool shows right after starting it:

Also please update the firmware ZIP with clear instructions.

Thanks!
    Brecht

Deutsche Version

Ich bemerkte, dass meine DB-ALU3e-6G ist nicht in der Lage, eine Festplatte in eSATA-Modus unterteilt bei Verwendung von USB angeschlossen ist, zu lesen, die so ziemlich Niederlagen der Zweck mit zwei Schnittstellen am Gehäuse. Auf der Suche nach einer Lösung, fand ich diesen Thread. Habe ich richtig verstanden, dass die Firmware auf dieser Seite können dieses Problem beheben?

Die ZIP-Datei enthält das Firmware-Update enthält auch eine "WICHTIG - IMPORTANT.txt!" Datei, die erwähnt:

Dieses Update wird nur für Geräte bis zur Seriennummer "11215xxxxxxxx" benötigt, neuere Geräte benötigen diese Firmware nicht!

Wie kann ich die Seriennummer meiner DB-ALU3e-6G überprüfen? Was ist "neueren"? Eine Zahl größer als 1121599999999?

Dies ist, was die Firmware-Tool zeigt direkt nach dem Aufruf:

Auch bitte aktualisieren Sie die Firmware ZIP mit klarere Anweisungen.

Danke,
    Brecht
    Hi,

brechtm schrieb:

How do I check the serial number of my DB-ALU3e-6G? What is "newer"? A number larger than 1121599999999?

the Serialnumber stands on the packaging and circuit board and the scheme is like "1 followed by calendar week (12) and year (15) + xxxxxxxxx". So a device which doesn't need the update starts with 11315xxxxxxxxxx. :thumbup:

Due to the fact that we are now in CW12 every device on the market needs this update. ;)

brechtm schrieb:

I think the zip includes more like clear instructions. 8o Please follow the manual step by step!

Best regards,
    Lars
    Thank you Lars.

I have now updated the firmware, and my disk is now also readable when connected via USB.

Lars schrieb:

brechtm schrieb:

I think the zip includes more like clear instructions. 8o Please follow the manual step by step!

Yes, the manual is clear. I was referring to "WICHTIG! - IMPORTANT!.txt". It should contain the following information:

Lars schrieb:

the Serialnumber stands on the packaging and circuit board and the scheme is like "1 followed by calendar week (12) and year (15) + xxxxxxxxx". So a device which doesn't need the update starts with 11315xxxxxxxxxx.

This information should be in the "WICHTIG! - IMPORTANT!.txt" file. Without it, people can't determine whether their firmware is older or newer.

It is also confusing that the "FW version" goes from 140509a15401 to 130926a10000, which seems like it decreases. But appareantly, that is not a problem.

Best regards,
    Brecht